Obecnie trudno wyobrazić sobie działanie firmy bez wykorzystania nowoczesnych technologii. Rozwiązania informatyczne stosowane są niemal na każdym kroku – w celu obsługi klienta, zaplanowania działań, komunikacji pomiędzy współpracownikami. W zasadzie z każdym sięgnięciem do urządzenia np. komputera, laptopa wykorzystywany jest system bądź określone oprogramowanie. W przedsiębiorstwach korzystających z oprogramowania oraz systemów dedykowanych infrastruktura IT jest jeszcze bardziej rozbudowana oraz zaawansowana.
Wykorzystanie rozwiązań z dziedziny IT wymaga posiadania stosownego zaplecza informatycznego, reagującego na bieżące awarie oraz inne problemy, a także zajmujące się chociażby instalacją nowego oprogramowania, aktualizacją. Wielu przedsiębiorców decyduje się na podjęcie współpracy z zewnętrzną firmą, świadczącą usługi w zakresie obsługi IT. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, jednak przed rozpoczęciem współpracy – podczas wyboru firmy – należy zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii.
Czas reakcji to podstawa
W przypadku wystąpienia awarii niezwykle ważny jest czas reakcji na zgłoszenie. Oczywiście im szybciej, tym lepiej. Najważniejsze, aby z współpracującą firmą można było skontaktować się przy wykorzystaniu różnych kanałów komunikacyjnych, co znacznie zmniejszy czas reakcji, który z kolei ma kluczowe znaczenie dla rozwiązania problemu.
Często czas reakcji jest kartą przetargową dla przedstawienia lepszej oferty. Niektóre firmy oferują niższą cenę, ale nie gwarantują szybkiej reakcji na zgłoszenie. Z punktu widzenia przedsiębiorcy to bardzo niekorzystne rozwiązanie.
Świadczenie usług na satysfakcjonującym poziomie
Jakość usług często pozostawia wiele do życzenia. Firmy świadczące usługi na najwyższym poziomie dużą wagę przywiązują do zapewnienia klientom komfortu podczas realizacji zgłoszeń. W jaki sposób? Przede wszystkim na bieżącą informują o stanie realizacji zlecenia, potrzebnym czasie do rozwiązania problemu. Takie informacje są bardzo ważne, szczególnie w sytuacji, gdy awaria jest na tyle poważna, że paraliżuje pracę danego działu firmy. Wsparcie informatyczne musi spełniać określone standardy, aby było skuteczne.
Bezpieczeństwo
Zapewnienia bezpieczeństwa przechowywanych danych jest dla przedsiębiorców bardzo ważne. Analizując oferty firm informatycznych należy szczególną uwagę zwrócić na proponowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa danych np. backupy, przeprowadzanie audytów, wdrażanie odpowiednich środków ochrony.
Postaw na firmę zapewniającą rozwój infrastruktury IT
Zdecyduj się na współpracę z firmą, zatrudniającą wielu specjalistów! W końcu współpraca IT nie musi polegać wyłącznie na reagowaniu na sytuacje kryzysowe. Niektóre firmy oferują stworzenie dedykowanych aplikacji, oprogramowania, systemu oraz rozwijanie infrastruktury IT zgodnie z potrzebami firmy.
Na koniec warto dodać, że weryfikacja ofert wyłącznie ze względu na cenę to jedno z najgorszych rozwiązań. Najważniejsze jest przeanalizowanie potrzeb firmy i na tej podstawie dobranie najlepszej oferty.